De Facebook Messenger Bot

Misschien heb je er wel is van gehoord, misschien ook niet: de Facebook messenger bot. Volgens vele experts is dit dé toekomstige strategie om bijvoorbeeld vacatures te vervullen voor jouw bedrijf. Het heeft echter nog zoveel meer voordelen voor jouw bedrijf, maar daar komen we later op dit terug. We beginnen dit artikel met het uitleggen wat een Facebook messenger bot nu precies doet en hoe het werkt.

Wat is het precies?


Indien dit interessant klinkt wil je natuurlijk wel weten wat de Facebook messenger bot precies is. Het is een stuk software binnen het Messenger programma van Facebook dat automatisch gesprekken kan voeren met personen binnen Facebook Messenger. Deze automatische gesprekken herken je misschien wel van andere chatfuncties op websites, dus is misschien niet helemaal nieuw.

Waarom is het dan toch zo uniek en wordt het door veel experts aanbevolen om in gebruik te nemen? Dat gaat om het feit dat je op heel veel manieren in contact kunt komen met de bot. Zo kan er bijvoorbeeld een gesprek gestart worden als je reageert op een Facebook bericht, maar bijvoorbeeld ook als iemand op de website klikt, of als je een bepaalde advertentie opent van het bedrijf in Facebook.

Voor wie is het interessant?


Voor wie is deze functie nou zo interessant? Het is natuurlijk een nieuwe manier van contact zoeken met een lead/potentiële klant. Mensen vinden het interessant en zijn dus ook sneller geneigd om door te klikken. Voor mensen die op zoek zijn naar nieuwe medewerkers voor hun bedrijf is dit bijvoorbeeld zeer interessant. Je kunt de bot campagne targeten op de doelgroep waarin jij medewerkers zoekt en deze met bepaalde vragen richting een sollicitatie sturen. Met meer dan een miljard actieve gebruikers op Facebook is de kans groot dat jij bereikt wie je wilt bereiken.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*